Jesper Buch bliver fremadrettet en vigtig brik i Dominos fremtidige internetstrategi.
- Vi er meget glade for at kunne byde Jesper velkommen som partner og medejer af Domino´s og er sikre på, at vores virksomhed, personale og kunder vil drage store fordele af Jesper store erfaring med industrien og onlinekompetencer, siger Gustave Geisendorf.
Svenske Gustave Geisendorf overtog Dominos i Danmark i 2011. På de to år er det lykkedes at vende år med underskud til en overskudsforretning. Nu er det så ved at være tid til næste step og en fælles advokat førte Gustave og Jesper sammen.
- Jeg kunne lide Gustave´s passion for hans forretning. Derudover syntes jeg, at Domino´s brandet er super sexet, og produktet det bedste på markedet. Da mit hjerte banker for Horeca-segmentet, så var der ingen tvivl om, at det skulle jeg bare være med i, udtaler Jesper Buch.
Det er nok de færreste danskere som vil tro, at et af verdens største franchise foodkoncepter rent faktisk bruger danske råvarer.
- Det er vigtigt for os, at vi leverer Danmark´s bedste pizza, derfor bruger vi også gode kvalitetsråvarer produceret i Danmark. Vores ost er fra Arla food, vores kød er fra Tulip og vores eget bageri i Roskilde producerer dagligt frisk dej til butikkerne, som naturligvis er med mel fra danske landmænd, udtaler Gustave Geisendorf.
Med Jesper Buch´s indtræden i selskabet er det først og fremmest planen at styrke hele selskabets online- og offline-marketingstrategi startende med en ny onlineplatform, som går online i september samt et nyt marketingteam som allerede er indtrådt.
Den globale Domino´s Pizza strategi skal implementeres i Skandinavien, hvor der blandt andet sættes ind på at finde nogle stærke franchise tagere.
- Danmark og Sverige er nogle af de eneste europæiske lande, hvor hele Fast Food branchen er fragmenteret uden kædedrift. Vi mener, at der er plads til en Domino´s Pizza i alle danske og svenske byer over 25.000 indbyggere, og vi mener for øvrigt også, at vi vil være med til at præge markedsstørrelsen totalt for pizza salg i modsætning til at kannibalisere på den, udtaler Jesper Buch.
Domino´s Pizzas oprindelse er fra USA tilbage i 1967. Første butik udenfor USA åbnede i Canada i 1983. Dominos Pizza har i 2013 rundet butik nummer 10.000 men kun 11 i Skandinavien.